TRANSPARENȚA DECIZIONALĂ
ANUNȚURI DE CONVOCARE A CONSILIULUI LOCAL
[responsivevoice_button rate = „1” pitch = „1.2” volume = „0.8” voice = „Romanian Female” buttontext = „Redare audio”]

Acest spațiu este rezervat anunțurilor de convocare la ședință a membrilor Consiliului Local al comunei Totești.
Toate anunțurile de convocare
Înregistrarea căsătoriei
DECLARAŢIA DE CĂSĂTORIE
se face împreună personal de către viitorii soţi, în scris, în faţa ofiţerului de stare civilă, la sediul
primăriei de domiciliu sau de reședința a unuia dintre soți.
* VÂRSTA minimă la căsătorie este 18 ani, atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi.
Declarația de căsătorie se depune cu 10 zile calendaristice înainte de încheierea căsătoriei.
ATENȚIE! Căsătoria se oficiază FIX la expirarea termenului de 10 zile – calendaristice – în care se
cuprinde atât ziua când a fost depusă declaraţia de căsătorie, cât şi ziua în care se oficiază căsătoria.
Cei care doresc să se căsătorească sâmbăta trebuie să depună obligatoriu actele în ziua de joi, cu fix 10 zile înainte de data căsătoriei.
LA OFICIEREA CĂSĂTORIEI atat sotii cat si cei doi martori (naşii/orice persoane majore) vor prezenta obligatoriu ofiţerului de stare civilă actele de identitate aflate în termenul de valabilitate.
* Căsătoria religioasă poate fi celebrată numai după căsătoria civilă.
În vederea căsătoriei veţi depune la starea civilă următoarele DOCUMENTE:
- ACTELE DE IDENTITATE (C.I, B.I, C.I.P, Pașaport, CRDS) aflate în termenul de valabilitate atât la depunere (înainte cu 10 zile calendaristice de căsătorie) cât şi la oficierea căsătoriei (în original şi copie)
* ATENȚIE! Actele de identitate și Certificatele de stare civilă, trebuie să nu fie deteriorate - CERTIFICATELE DE NAŞTERE ALE VIITORILOR SOȚI (în original şi copie xerox)
- CERTIFICATELE MEDICALE PRENUPŢIALE (eliberate de medicul de familie)
* ATENȚIE! Certificatele medicale sunt valabile doar 14 zile de la emitere, în acest termen sunt incluse şi cele 10 zile până la căsătorie şi trebuie să cuprindă menţiunea expresă că persoana se poate/nu se poate căsători.
Doar după caz trebuie prezentate:
- SENTINŢA DE DIVORŢ obligatoriu cu ștampila RĂMASĂ DEFINITIVĂ (original și copie) pentru persoanele care au mai fost căsătorite și au statutul civil de persoane divorțate
- SENTINȚA DE ÎNCREDINȚARE A COPIILOR MINORI RĂMASĂ DEFINITIVĂ (original si copie)
- CERTIFICATUL DE DECES ŞI DE CĂSĂTORIE CU FOSTUL SOŢ (in original si copie) pentru persoanele care au mai fost căsătorite, soțul/soția a decedat și au statutul civil de persoane văduve
- LIVRETUL DE FAMILIE – pentru cei care dețin un astfel de document
- CONVENŢIA MATRIMONIALĂ încheiată la Biroul Notarului Public cu privire la Regimul Matrimonial ales
* doar în cazul alegerii de către cei doi soţi a regimului separaţiei de bunuri sau comunităţii convenţionale.
CETĂŢENII CARE ÎŞI SCHIMBĂ NUMELE ÎN URMA CĂSĂTORIEI
Conform art. 53 din HG 64/2011, după încheierea căsătoriei, ofiţerul de stare civilă este obligat în ziua nunţii să anuleze cartea de identitate a soţului care îşi schimbă numele de familie prin căsătorie.
Anularea se face prin tăierea colţului în care se află înscrisă perioada de valabilitate, fapt care duce la imposibilitatea
legitimării în cazul unei călătorii în străinătate, imediat după nuntă.
* ATENŢIE! Cetăţenii care intenţionează să călătorească în străinătate imediatdupă nuntă (în luna de miere) – şi care îşi schimbă numele în urma căsătoriei, le indicăm să posede/ori să solicite până la nuntă paşaport valabil sau să îşi amâne călătoria până la obţinerea unei noi cărţi de identitate pe noul nume, întrucât ofițerul de stare civilă
la căsătorie va anula buletinul celui care își schimbă numele prin tăierea colțului în care este înscrisă valabilitatea.
NUMELE
Viitorii soţi pot conveni:
– să îşi păstreze numele lor dinaintea cãsãtoriei, sã ia numele unuia sau altuia dintre ei ori numele lor reunite.
– de asememenea au posibilitatea ca un soț să îşi păstreze numele de dinaintea căsătoriei, iar celălalt să poarte numele lor reunite.
E BINE DE ŞTIUT
Cum semnăm actele în momentul încheierii căsătoriei
- Actul de căsătorie se semnează de către soţi, cu numele de familie pe care s-au învoit să-l poarte în
timpul casătoriei. - Martorii la căsătorie
– martorii atestă faptul că soţii şi-au exprimat consimţământul personal şi liber;
– nu pot fi martori la încheierea căsătoriei cetăţenii care nu înţeleg limba vorbită (fără traducător
autorizat) incapabilii, precum şi cei care din cauza unei deficienţe psihice sau fizice nu sunt apţi să
ateste faptele;
– martorii pot fi: rude sau afini, indiferent de grad, prieteni cu oricare dintre viitorii soţi, care au
împlinit 18 ani.
Celebrarea căsătoriei
- La data şi ora stabilită viitorii soţi se vor prezenta împreună la locul în care se încheie căsătoria,
pentru a-şi da consimţământul la aceasta, în mod public, în prezenţa a 2 martori, în faţa ofiţerului de
stare civilă; - Atât cei 2 miri cât şi cei 2 martori(naşii) vor avea la ei actele de identitate.
Momentul încheierii căsătoriei
Căsătoria este încheiată în momentul în care, după ce ia consimţământul fiecăruia dintre viitorii soţi, ofiţerul de stare civilă îi declară căsătoriţi.
Ce se întâmplă cu cartea de identitate:
– La căsătorie ofiţerul de stare civilă anulează cartea de identitate a soţului care îşi schimbă numele
de familie prin căsătorie – anularea se face prin tăierea colţului în care se află înscrisă perioada de
valabilitate;
– Persoana a cărui act de identitate este anulat are obligaţia să solicite eliberarea unui nou act de
identitate, în termen de 15 zile de la căsătorie – sub sancţiunea amenzii;
– Celor care doresc să călătorească imediat după nuntă le indicăm să posede paşaport valabil.
Prevederi importante din Codul civil
– Familia
Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, pe egalitatea acestora, precum şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea şi educarea copiilor lor.
Familia are dreptul la ocrotire din partea societăţii şi a statului.
Statul este obligat să sprijine, prin măsuri economice şi sociale, încheierea căsătoriei, precum şi dezvoltarea şi consolidarea familiei.
Prin soţi se înţelege bărbatul şi femeia uniţi prin căsătorie.
– Căsătoria
Căsătoria este uniunea liber consimţită între un bărbat şi o femeie, încheiată în condiţiile legii.
Bărbatul şi femeia au dreptul de a se căsători în scopul de a întemeia o familie.
Celebrarea religioasă a căsătoriei poate fi făcută numai după încheierea căsătoriei civile.
Căsătoria încetează prin decesul sau prin declararea judecătorească a morţii unuia dintre soţi.
Căsătoria poate fi desfăcută prin divorţ, în condiţiile legii.
– Luarea deciziilor de către soţi, îndatoririle soţilor
Soţii îşi datorează reciproc respect, fidelitate şi sprijin moral.
Ei au îndatorirea de a locui împreună. Pentru motive temeinice, ei pot hotărî să locuiască separat.
– Limba în care se încheie căsătoria
Oficierea căsătoriei se face în limba română.
Opţional, în limba maghiară, numai dacă ofiţerul de stare civilă desemnat să încheie căsătorii
cunoaşte limba maghiară. Căsătoria se încheie în limba română şi va fi tradusă într-o limbă străină, prin
intermediul unui traducător autorizat în România, pe cheltuiala mirilor, atunci când unul dintre viitorii
soţi nu înţelege cele ce urmează a fi spuse de ofiţerul de stare civilă.
:: actualizez
Eliberarea certificatelor de stare civilă
Certificatele de stare civilă se eliberază la cerere, persoanei îndreptăţite, personal, prin împuternicit cu procură specială.
Certificatul de naştere se eliberază titularului actului sau persoanei împuternicite cu procură specială, pentru persoanele de peste 18 ani posesoare de acte de identitate. Actul de identitate trbuie să fie în termen de valabilitate.
Pentru minorii care nu au acte de identitate, precum şi pentru cei puşi sub interdicţie, certificatul de naştere se eliberază părintelui sau reprezentantului legal.
Certificatul de căsătorie se poate elibera unuia dintre soţi sau, la cerere, ambilor soţi.
Certificatul de deces se eliberează membrilor familiei sau altor personae îndreptăţite.
Eliberarea altor certificate în locul celor pierdute, sustrase, distruse sau deteriorate este supusă taxei de timbru, potrivit legii.
:: actualizez
Acte necesare în vederea înregistrării nasterii unui nou-născut
ATENŢIE ! părinţii care nu declară/ înregistrează, în termenele legale, naşterea copiilor, sunt pasibili de amendă.
Înregistrarea naşterii copilului se face, de oricare dintre părinţi, pe baza declaraţiei verbale dată în faţa ofiţerului de stare civilă din localitatea în care s-a produs evenimentul şi a următoarelor documente:
- CERTIFICATUL MEDICAL CONSTATATOR AL NAŞTERII
(întocmit pe formular – tip, care trebuie să poarte număr de înregistrare, dată certă, sigiliul unităţii sanitare, semnătura şi parafa medicului (se obţine pe loc de la Maternitate) - CERTIFICATELE DE NAŞTERE ŞI ACTELE DE IDENTITATE ALE PĂRINŢILOR
(buletinul / cartea de identitate / cartea provizorie de identitate privind părinţii, aflate în termen de valabilitate), în original şi copie - ACTUL DE IDENTITATE AL DECLARANTULUI, dacă naşterea nu este declarată de părinţi –
(buletinul/ cartea de identitate/ cartea provizorie de identitate) aflată în termen de valabilitate, în original şi copie - CERTIFICATUL DE CĂSĂTORIE AL PĂRINŢILOR COPILULUI, dacă aceştia sunt căsătoriţi, în original şi copie
După caz:
- DECLARAŢIE DE RECUNOAŞTERE A COPILULUI NĂSCUT ÎN AFARA CĂSĂTORIEI, dată de tată, în faţa
ofiţerului de stare civilă sau la notarul public, din care să rezulte şi numele de familie pe care îl dobândeşte copilul, la care se anexează consimţământul mamei dat în faţa ofiţerului de stare civilă - DECLARAȚIE CU PRIVIRE LA DOMICILIUL COPILULUI, când domiciliul părinților este diferit.
RECUNOAŞTEREA în faţa ofiţerului de stare civilă nu se face la locul de domiciliu ci doar la locul înregistrării actului de naştere.
Stabilirea numelui de familie al copilului din căsătorie şi din afara căsătoriei se face exclusiv în baza
declaraţiei ambilor părinţi, prezenţi împreună la starea civilă la care a fost înregistrată naşterea.
În situaţia în care unul dintre părinţi sau ambii sunt cetăţeni străini, sunt necesare şi depunerea
următoarelor acte:
– paşaportul cetăţeanului străin sau pentru cetăţenii statelor membre UE actul de identitate/carte de
identitate/carte de rezidenţă pentru membrii familiei/permis de şedere/certificat de înregistrare a cetăţeanului
U.E, în original şi copie xerox şi traducerea legalizată a filei din paşaport care conţine datele de identificare
– certificatul de căsătorie apostilat/supralegalizat – în original şi copie xerox şi traducerea legalizată a acestuia în original
– declaraţie dată la notarul public, cu ajutorul unui traducător autorizat – de recunoaştere a paternităţii şi
purtare a numelui– făcută în prezenţa ambilor părinţi,/când părinţii copilului,cetăţean/cetăţeni străini nu sunt
căsătoriţi.
În situaţia în care ambii părinţi au vârsta sub 14 ani sunt necesare:
– certificatele de naştere – în original şi copie
– actul de identitate al reprezentantului legal al unuia dintre părinţi – în original şi copie.
Tatăl minor poate recunoaşte singur pe copilul său doar dacă face dovada discernământului la momentul recunoaşterii, prin efectuarea expertizei psihiatrice(la medicul legist). (art. 417 CC)
În situația în care declarantul este cetățean strain, necunoscător al limbii române ori persoană cu handicap
auditiv sau surdocecitate, la depunerea documentelor necesare înregistrării nașterii se va folosi interpret
autorizat, încheindu-se în acest sens un process-verbal.
TERMENUL PENTRU DECLARAREA ŞI ÎNREGISTRAREA NAŞTERII COPILULUI ESTE:
– 30 zile de la data naşterii, pentru copilul născut viu şi aflat în viaţă;
– 3 zile de la data naşterii, pentru copilul născut mort;
– 24 de ore de la data decesului, pentru copilul născut viu care a decedat înăuntrul termenului de 30 zile;
– 30 de zile pentru copilul cu vârsta de până la un an, găsit sau părăsit de mamă în maternitate;
– Declaraţie pe proprie răspundere cu privire la depăşirea termenelor legale de înregistrare,
când este cazul.
:: Actualizez
Actele necesare pentru obținerea Acordului primarului
- Actul constitutiv al societăţii, statutul sau după caz, rezoluţia directorului Oficiului Registrului Comerţului, în copie;
- Certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului şi anexele acestuia, în copie;
- Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului, pentru declararea punctului de lucru, original;
- Dovada titlului asupra imobilului, în copie;
- Acorduri, avize autorizaţii, licenţe ale instituţiilor de specialitate, certificate ori alte documente prevăzute în legislaţia în vigoare ca necesare pentru desfăşurarea activităţii economice autorizate, în copie conformă cu originalul;
- Declaraţie privind încadrarea pe tipuri a unităţilor de alimentaţie publică, conform modelului prevăzut în anexa 2 la H.G.843/1999 privind încadrarea pe tipuri a unităţilor de alimentaţie publica neincluse în structurile de primire turistice, original;
- Declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu s-au făcut modificări care să afecteze destinaţia iniţială a spaţiului sau certificat de urbanism, autorizaţie de construire privind construirea ori schimbarea destinaţiei spaţiului, original;
- Certificat de atestare fiscală eliberat, în condiţiile legii, de structura cu atribuţii din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Sarmizegetusa, original;
- Dovada achitării taxei pentru eliberarea/vizarea anuală a acordului primarului
- Acordul vecinilor ( unde este cazul) în original
- Contract de prestări servicii salubrizare, în copie
- În cazul aplicării vizei anuale, se depune o declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că indeplineşte toate condiţiile legale pentru a putea funcţiona şi că nu au intervenit modificări în ceea ce priveşte condiţiile de autorizare, iniţiale, făcăndu-se referire inclusiv la numărul de inregisrare/seria şi valabilitatea avizelor, acordurilor, autorizţiilor, certificatelor, licenţelor şi alte asemenea documente deţinute şi care sunt obligatorii pentru activitatea economică desfăşurată
- Declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că indeplineşte toate condiţiile legale pentru a putea funcţiona şi că nu au intervenit modificări în ceea ce priveşte condiţiile de autorizare, iniţiale
- Acorduri/avize/negatii, etc de la alte institutii, in functie de specificul activitatii ( DSP, DSVSA, ISU, etc)
- Copie carte de identitate solicitant/reprezentant firma
- Pentru avizare Acordul inițial in original
Formularele necesare se găsesc in secțiunea FORMULARE TIPIZATE
:: actualizez
Lista documentelor care se eliberează la cerere
- Acordul Primarului pentru desfășurarea activităților economice
- Adeverințe pentru obținerea la Poliție a Cărții de Identitate (solicitanții trebuie să prezinte Cartea de Identitate veche, carte de identitate a proprietarului locuinței și cerere tip de eliberare adeverință – se obține de la Primărie)
- Adeverințe de șomaj
- Adeverințe bursă socială
- Adeverințe pentru solicitare rechizite școlare
- Adeverințe ENEL
- Adeverințe APIA (solicitanții trebuie să prezinte acte doveditoare teren dacă sunt modificări față de anul precedent)
- Adeverințe pentru subvenție animale
- Adeverințe pentru obținere fonduri europene
- Adeverințe pentru subvenție motorină
- Adeverințe de venit agricol
- Adeverințe pentru ajutor social / Formularul cerere și declarație pentru obținere ajutor social (doc) , (pdf)
- Adeverințe pentru alocație de susținere a familiei (vezi aici și documente specifice ajutorului social)
- Adeverințe pentru ajutor încălzire (vezi aici și documente specifice ajutorului social)
- Adeverințe pentru ApaProd
- Adeverințe pentru marcare lemne la Ocolul Silvic
- Adeverințe pentru obținere norme CAP la Casa de Pensii
- Adeverințe pentru notar
- Adeverințe pentru despăgubiri provocate de secetă, pagube produse de animalele sălbatice
- Adeverințe pentru Registrul Comerțului
- Adeverințe DAJ pentru tăiere nuci
- Adeverințe pentru judecătorie
- Adeverințe pentru deducere impozit
- Atestare producător
- Carnete de comercializare
- Copie după Registru Agricol
:: actualizez
Formulare pentru Taxe și impozite locale
- ITL 001, Declarație impozit pe clădiri persoane fizice (editabil) (printabil)
- ITL 003 Declarație impozit pe teren persoane fizice (editabil) (printabil)
- ITL 004 Declarație impozit pe teren pentru persoane juridice (editabil (printabil)
- ITL 005 Declaraţie tip privind declararea mijloacelor de transport pentru persoane fizice și juridice (editabil) (printabil)
- ITL 006 :privind declararea mijloacelor de transport de peste 12 tone, pentru persoane fizice și juridice (editabil) (printabil)
- ITL 007 :privind declararea mijloacelor de transport pe apă, pentru persoane fizice și juridice (editabil) (printabil)
- ITL 008 Decizia de impunere pentru persoane fizice (editabil) (printabil)
- ITL 009 Decizia de impunere pentru persoane juridice (editabil) (printabil)
- ITL 010 Cerere de eliberare certificat fiscal persoane fizice (editabil) (printabil)
- ITL 012 Cerere de eliberare certificat fiscal persoane juridice (editabil) (printabil)
- CERERE SCUTIRE PERSOANE FIZICE (editabil) (printabil)
- ITL 014 Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă şi publicitate pentru persoane juridice (editabil) (printabil)
- ITL 015 Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă şi publicitate pentru persoane fizice (editabil) (printabil)
:: actualizez
Documente necesare în vederea înmatricularii-radierii unui vehicul sau autovehicul
Persoane juridice
– Declaratie de impunere
– Factura Fiscala sau Contract de Vanzare Cumparare
– Certificat de inregistrare la Registrul Comertului
– Cartea de identitate a autovehicului
Persoane fizice
– Declaratie de impunere
– Contract de vanzare-cumparare sau factura fiscala
– Cartea de identitate a autovehicului
– Copie de buletin de identitate sau cartea de identitate a Propietarului
Radieri
– Certificat de radiere Deva
– Declaratie ca nu este pe domeniul public
– Adeverinta casare
:: actualizez
Eliberarea unui Certificat de atestare fiscală
CERERE TIP (editabil) printabil
Alte documente in functie de situatie:
- extras Carte Funciara
- vanzare/donaţie, intabulare, ipotecă clădiri/terenuri: BI/CI in original si copie
- vanzare mijloace transport: BI/CI in original si copie, contract vanzare-cumpărare; dacă este cazul – carte identitate vehicul RAR;
- succesiune: BI/CI in original si copie, certificat de deces; dacă este cazul – testament, certificat de naştere, carte identitate RAR;
- vanzare prin mandatar: BI/CI in original si copie, procură specială autentificată la notar;
- program ”casa verde”, licitaţii, autorizaţii taxi, program ”rabla”, alte situatii: BI/CI in original si copie; dacă este cazul – carte identitate RAR
- ptr.copil minor: certificat de naştere copil,BI/CI in original si copie părinte
– Buletin/Carte de identitate proprietar.
Solicitarea certificatului se poate face şi de către un imputernicit care va prezenta:
IMPUTERNICIREA in original, copie BI/CI imputernicit, copie BI/CI a persoanei care imputerniceşte
:: actualizez
Acte necesare pentru scoaterea din evidența fiscală a mijloacelor de transport
♦ ACTE NECESARE PENTRU SCOATEREA DIN EVIDENŢA FISCALĂ a mijloacelor de transport
- Declaraţie tip (editabil), (printabil)
completată la secţiunile care revin contribuabilului; - Act de instrăinare: (ex.contract de vanzare-cumpărare, certificat de moştenitor, sentinţă irevocabilă etc.);
- Document din care sa reiasă că mijlocul de transport a fost dezmembrat, in condiţiile Ordonantei Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea agenţilor economici care desfăşoară activităţi de dezmembrare a vehiculelor uzate;
- Adeverinţă eliberată de autorităţile competente care certifică inregistrarea furtului mijlocului de transport;
- Buletin/Carte de identitate proprietar.
Notă: In cazul mijloacelor de transport care se instrăinează in afara Romaniei se va solicita şi certificat de radiere pentru exporteliberat de Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Inmatricularea Vehiculelor Hunedoara.
:: actualizez