TRANSPARENȚA DECIZIONALĂ
ANUNȚURI DE CONVOCARE A CONSILIULUI LOCAL
[responsivevoice_button rate = „1” pitch = „1.2” volume = „0.8” voice = „Romanian Female” buttontext = „Redare audio”]

Acest spațiu este rezervat anunțurilor de convocare la ședință a membrilor Consiliului Local al comunei Totești.
Toate anunțurile de convocare
Documente necesare pentru Construire / desființare
- Actul de identitate (Copie) al proprietarului/ilor mentionat/ți în cartea funciară
- Extras carte funciară – actualizat la zi, eliberat cu maxim 30 de zile în urmă
- Planul de situație (1:500) eliberat de Primăria Totești
- Planul de încadrare în zonă (1:5000) eliberat de Primăria Totești
- Extras din planul cadastral de pe ortofotoplan, actualizat la zi, eliberat cu maxim 30 de zile în urmă
- Alte documente
Pentru schimbarea destinației fără lucrări constructive
Conform Legii 50/1991, se vor atașa:- plan releveu existent
- plan releveu propus
:: actualizez
Cerere pentru deschidere procedură succesorală
Formularul de cerere pentru deschiderea procedurii succesorale editabil printabil
NOTĂ: La prezenta cerere se anexează
Certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local
ITL 012 Cerere de eliberare certificat fiscal persoane juridice (editabil) (printabil)
:: actualizez
Acte necesare pentru scoaterea din evidența fiscală a terenurilor și clădirilor
- Declaraţie tip , (printabil) completată la secţiunile care revin contribuabilului;
- Act de instrăinare: (ex.contract de vanzare-cumpărare, certificat de moştenitor, sentinţă irevocabilă, act de adjudecare etc.)
- In cazul clădirilor demolate: Proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor de desfinţare (demolare) anregistrat la Serviciul Autorizări Construcţii la care se anexează şi Autorizaţia de desfiinţare);
- Buletin/Carte de identitate proprietar.
Documente necesare pentru obținerea despăgubirilor pentru pagubele și/sau daunele produse de speciile de faună de interes cinegetic (HG3/2023)
Prin HOTĂRÂREA nr. 3 din 4 ianuarie 2023 a fost reglemetată modalitatea de acordare a despăgubirilor pentru pagubele și/sau daunele produse de speciile de faună de interes cinegetic cuprinse în anexele nr. 1 și 2 la Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006 și unele măsuri de punere în aplicare a acesteia.
HOTĂRÂREA nr. 3 din 4 ianuarie 2023
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 6 ianuarie 2023
- Anexa nr. 1
Cerere pentru constatarea și evaluarea pagubei, pentru stabilirea răspunderii civile și acordarea despăgubirii
(Model)
formularul editabil / formularul editabil - Anexa nr. 2
FIȘA cu informații și date referitoare la rănirea/uciderea animalului domestic, de către exemplare din specii de faună de interes
cinegetic
formularul printabil / formularul printabil - Anexa nr. 3
Obligațiile ce îi revin gestionarului faunei cinegetice/administratorului ariei naturale protejate pentru prevenirea producerii de pagube culturilor agricole, silvice sau animalelor domestice de către exemplare din specii de faună de interes cinegetic cuprinse în anexele nr. 1 și 2 la Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare
formularul editabil / formularul printabil
- Anexa nr. 4
Obligațiile ce le revin proprietarilor de animale domestice pentru prevenirea pagubelor ce pot fi cauzate de exemplare din specii de faună de interes cinegetic cuprinse în anexele nr. 1 și 2 la Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare
formularul printabil / formularul printabil
- Anexa nr. 5
ADEVERINȚĂ de atestare a proprietății terenului înscris în Registrul Agricol (adeverința este necesară întocmirii Procesului-verbal de constatare și evaluare a pagubelor produse de speciile de faună de interes cinegetic culturilor agricole și silvice)
formularul editabil / formularul printabil
- Anexa nr. 6
ADEVERINȚĂ de atestare a înscrierii animalelor domestice în Registrul Agricol (adeverința este necesară întocmirii Procesului-verbal de constatare și evaluare a pagubelor produse de speciile de faună de interes cinegetic culturilor agricole și silvice)
formularul editabil / formularul printabil
- Anexa nr. 7
Proces-verbal de constatare și evaluare a pagubelor produse culturilor agricole și silvice de către exemplare din speciile de faună de interes cinegetic și de stabilire a răspunderii civile și a despăgubirii
formularul editabil / formularul printabil
- Anexa nr. 8
PROCES-VERBAL privind constatarea și evaluarea pagubelor produse animalelor domestice, cu excepția albinelor, de către exemplare din specii de faună de interes cinegetic și stabilirea răspunderii civile și a despăgubirii
formularul editabil / formularul printabil
- Anexa nr. 9
PROCES-VERBAL de constatare și evaluare a pagubelor produse stupinelor de către exemplare din speciile de faună de interes cinegetic și de stabilire a răspunderii civile și a despăgubirii
formularul editabil / formularul printabil
- Anexa nr. 10
PROCES-VERBAL privind constatarea și evaluarea pagubelor produse autovehiculelor, în urma accidentelor de circulație, de către exemplare din specii de faună de interes cinegetic și stabilirea răspunderii civile și a despăgubirii
formularul editabil / formularul printabil
- Anexa nr. 11
DECIZIA de acordare a despăgubirii
formularul editabil / formularul printabil
:: actualizez
Actele necesare pentru înregistrarea decesului
ACTELE NECESARE PENTRU ÎNREGISTRAREA DECESULUI
- Certificatul medical constatator al decesului
- Buletinul (cartea) de identitate – original + fotocopie a persoanei decedate
- Certificatul de naştere şi de căsătorie – original + fotocopie ale persoanei decedate
- Buletinul (cartea) de identitate – original + fotocopie a persoanei care declară decesul
Termenul pentru declararea decesului:
- 3 zile când cauza decesului este naturală;
- 48 ore când decesul se datorează unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente.
:: actualizez
Actele necesare pentru eliberarea duplicatelor
ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA DUPLICATELOR
Pentru eliberarea duplicatelor în cazul actelor de stare civilă pierdute, distruse sau furate, cât şi pentru preschimbarea celor vechi în certificate de uz internaţional sunt necesare următoarele acte:
- Actul de identitate original şi copie xerox (în lipsa acestuia – Cartea de identitate provizorie eliberată de Serviciul de Evidenţa Persoanelor)
- Chitanta în valoare de 2 lei achitată la casieria institutiei
- Cerere – formular tip
♦ Duplicatele după certificatele de naştere se eliberează numai titularilor.
♦ Duplicatele după certificatele de naştere ale minorilor sub 14 ani sau a celor peste 14 ani, care nu au avut niciodată act de identitate se eliberează unuia dintre părinţi.
♦ Duplicatele după certificatele de căsătorie se eliberează unuia dintre soţi.
♦ Duplicatele după certificatele de deces se eliberează persoanelor îndreptăţite.
:: actualizez
Actele necesare minorului care a împlinit vârsta de 16 ani și dorește să se căsătorească
Atenţie!
*Înregistrarea cererii/declaraţiei de căsătorie se va face numai după primirea Dispoziţiei de autorizare a căsătoriei /Sentinței judecătorești de la Instanţa de Tutelă (Judecătorie) de la domiciliul minorului.
** În situaţia în care minorul are doar reşedinţă (domiciliul flotant) pe raza comunei Sarmizegetusa, va prezenta autorizarea pentru încheierea căsătoriei eliberată de către Instanţa de Tutelă (Judecătoria)
de la locul de domiciliu din buletin.
*** Sunt considerate a fi motive temeinice pentru încheierea căsătoriei minorei: starea de graviditate a femeii sau naşterea unui copil de către aceasta.
**** În cazul în care unul dintre părinţi refuză să încuviințeze căsătoria/nu este de acord cu căsătoria va hotărî instanţa judecătorească de tutelă competentă, având în vedere interesul superior al copilului.
*****Dacă unul dintre părinţi este decedat sau debil mintal, pus sub interdicţie, decăzut din drepturile părinteşti, declarat dispărut prin hotărâre judecătorească, se află în executarea unei pedepse private de libertate ori se află în imposibilitatea de a-și manifesta voința, este suficientă declaraţia de încuviințare a celuilalt părinte.
****** În cazul în care părinţii sunt divorţaţi este necesar consimţământul ambilor părinţi.
*******În cazul în care minorul este încredinţat/autoritatea părintească prin hotărâre judecătorească la un părinte se cere doar încuviinţarea acelui părinte care exercită exclusiv autoritatea părintească.
********Dacă nu există nici părinți, nici tutore care să poată încuviința căsătoria, este necesară încuviințarea persoanei sau a autorității care a fost abilitată să exercite drepturile părintești.
Căsătoria încheiată fără încuviințarea părinților sau autorizarea instanței de tutelă este anulabilă.
DECLARAŢIA DE CĂSĂTORIE
Se face personal de către viitorii soți împreună, în scris, în fața ofițerului de stare civilă, la sediul primăriei de domiciliu sau de reşedinţă al unuia dintre soţi.
Declarația de căsătorie se depune cu 10 zile calendaristice înaintea încheierii căsătoriei.
– Nu se admite ca actele să fie depuse de alte persoane decât de ambii soţi.
– Căsătoria se încheie la expirarea termenului de 10 zile –calendaristice- în care se cuprinde atât ziua când a fost făcută declaraţia de căsătorie, cât şi ziua în care se oficiază căsătoria.
(De exemplu: dacă doriţi să vă căsătoriţi în data de 10, actele se depun în data de 1, iar dacă doriţi să
vă căsătoriţi în data de 15, actele se depun în data de 6, ş.a.m.d.) .
– LA OFICIEREA CĂSĂTORIEI atât soţii cât şi cei 2 martori (naşii/orice persoane majore) vor prezenta obligatoriu ofiţerului de stare civilă actele de identitate aflate în termenul de valabilitate.
– NUMELE. Viitorii soţi pot conveni: să îşi pãstreze numele lor dinaintea cãsãtoriei, sã ia numele unuia sau altuia dintre ei ori numele lor reunite. De asemenea au posibilitatea ca un soţ să îşi păstreze numele de dinaintea căsătoriei, iar celălalt să poarte numele lor reunite.
ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR CARE ÎŞI SCHIMBĂ NUMELE ÎN URMA CĂSĂTORIEI
*Conform art. 53 din HG 64/2011, după încheierea căsătoriei, ofiţerul de stare civilă este obligat în ziua nunţii să anuleze cartea de identitate a soţului care îşi schimbă numele de familie prin căsătorie.
Anularea se face prin tăierea colţului în care se află înscrisă perioada de valabilitate, fapt care duce la imposibilitatea legitimării în cazul unei călători în străinătate, imediat după nuntă.
**Cetăţenilor care intenţionează să călătorească în străinătate imediat după nuntă (în luna de miere) – şi care îşi schimbă numele în urma căsătoriei, le indicăm să posede paşaport valabil sau să îşi amâne călătoria până la obţinerea unei noi cărţi de identitate pe noul nume.
La completarea declaraţiei de căsătorie a minorului veţi depune la starea civilă următoarele acte:
– ACTELE DE IDENTITATE (C.I, B.I sau C.I.P) aflate în termenul de valabilitate atât la depunere (înainte cu 10 zile calendaristice de căsătorie) cât şi la oficierea căsătoriei ( în original şi copie xerox )
– CERTIFICATELE DE NAŞTERE (în original şi copie xerox)
– AVIZUL MEDICAL ELIBERAT DE MEDICUL LEGIST – în original (avizul medical trebuie să fie prealabil încuviinţării părinţilor-din care să rezulte starea de sănătate a minorului, gradul de maturizare fiziologică, psihică şi intelectuală, care să -i permită minorului asumarea îndatoririlor specifice căsătoriei – medicul legist trebuie să scrie clar în aviz că minora este sănătoasă, are maturitatea fiziologică, psihică şi intelectuală necesară asumării îndatoririlor specifice căsătoriei, este însărcinată în luna a….-a, fiind aptă de a se căsătorii)
– CERTIFICATELE MEDICALE PRENUPŢIALE – original (eliberate de medicul de familie de la domiciliul copilului şi alte acte medicale)
Atenţie! CERTIFICATELE MEDICALE sunt valabile 14 zile de la emitere (în acest termen sunt incluse şi cele 10 zile până la căsătorie) şi trebuie să cuprindă menţiunea expresă că persoana se poate sau nu se poate căsători.
– AUTORIZAREA INSTANŢEI DE TUTELĂ – HOTĂRÂRE JUDECĂTOREASCĂ eliberată numai de Judecătoria de domiciliu a minorului (Judecătoria PETROŞANI)
– DOVADA ÎNCUVIINŢĂRII PĂRINŢILOR /DECLARAŢIE DIN PARTEA AMBILOR PĂRINŢI/ SAU ACORDUL REPREZENTANŢILOR LEGALI – părinţi, tutore sau alte persoane nominalizate prin sentinţă judecătorească –dată în faţa ofiţerului de stare civilă odată cu declaraţia de căsătorie a tinerilor, ori la SPCLEP-ul de domiciliu sau reşedinţă al părinţilor (dacă părinţii locuiesc în altă localitate) sau în formă autentică la Notarul Public, din care să rezulte că părintele este de acord cu încheierea căsătoriei de către copilul său minor, care a împlinit vârsta de 16 ani. Declaraţiile date în faţa unui notar străin vor fi apostilate sau după caz supralegalizate. În cazul în care minorul este încredinţat prin hotărâre judecătorească la un părinte se cere doar încuviinţarea acelui părinte care exercită exclusiv autoritatea părintească.
În situaţia în care unul dintre părinţi nu este de acord cu căsătoria va hotărî instanţa judecătorească de tutelă competentă.
După caz pentru partenerul major trebuie prezentate:
– SENTINŢA DE DIVORŢ RĂMASĂ DEFINITIVĂ (în original şi copie xerox)
– CERTIFICATUL DE DECES ŞI DE CĂSĂTORIE CU FOSTUL SOŢ (în original şi copie)
– CERTIFICATELE DE NAŞTERE ALE COPIILOR PÂNĂ LA VÂRSTA DE 18 ANI AFLAŢI ÎN ÎNTREŢINERE
(în original şi copie xerox)
– LIVRETUL DE FAMILIE – pentru cei cărora le-a fost eliberat un astfel de document
– CONVENŢIA MATRIMONIALĂ încheiată la Biroul Notarului Public cu privire la Regimul Matrimonial ales (doar în cazul alegerii de către cei doi soţi a regimului separaţiei de bunuri sau comunităţii convenţionale). Art. 272, 398, 297, 272 alin.2,4 și 5, 46, alin.4, 337, 46 din Legea 287/2009.
:: actualizez
Actele necesare pentru înregistrarea căsătoriei mixte (cu străini)
În cazul căsătoriilor mixte este de preferat a vă deplasa personal la primărie pentru a solicita un fluturaş informativ în funcţie de ţara al cărui cetăţean este unul dintre soţi.
DECLARAŢIA DE CĂSĂTORIE
se face împreună personal de către viitorii soţi, în scris, în faţa ofiţerului de stare civilă, la sediul primăriei de domiciliu sau de reşedinţă al unuia dintre soţi.
– Nu se admite ca actele să fie depuse de unul dintre soți ori de alte persoane.
– VÂRSTA minimă la căsătorie este 18 ani, atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi;
Declarația de căsătorie se depune cu 10 zile calendaristice înainte de încheierea căsătoriei.
ATENȚIE! Căsătoria se încheie FIX la expirarea termenului de 10 zile – calendaristice -, în care se
cuprinde atât ziua când a fost depusă declaraţia de căsătorie, cât şi ziua în care se oficiază căsătoria.
Pentru cei care se căsătoresc sâmbăta actele se depun joi cu 10 zile înainte de data căsătoriei.
(De exemplu: dacă doriţi să vă căsătoriţi în data de 10, actele se depun în data de 1, dacă doriţi să vă
căsătoriţi în data de 15 actele se depun în data de 6, pentru 12 depuneți actele în 3, ş.a.m.d.)
LA OFICIEREA CĂSĂTORIEI atât soţii cât şi cei 2 martori (naşii/orice persoane majore) vor prezenta obligatoriu ofiţerului de stare civilă actele de identitate aflate în termenul de valabilitate.
Căsătoria religioasă poate fi celebrată numai după căsătoria civilă.
1. ACTELE NECESARE PENTRU CETĂŢEANUL ROMÂN:
- ACTUL DE IDENTITATE (C.I/ B.I/C.I.P) aflat în termenul de valabilitate atât la depunere cât şi la
oficierea căsătoriei ( în original şi copie xerox) - CERTIFICATUL DE NAŞTERE (în original şi copie xerox)
- CERTIFICATUL MEDICAL PRENUPŢIAL (eliberat de medicul de familie)
După caz:
- SENTINŢA DE DIVORŢ RĂMASĂ DEFINITIVĂ (în original şi copie xerox)
- CERTIFICATUL DE DECES ŞI DE CĂSĂTORIE AL FOSTULUI SOŢ(în original şi copie xerox)
- LIVRETUL DE FAMILIE pentru cei cărora le-a fost eliberat un astfel de document.
- CONVENŢIA MATRIMONIALĂ încheiată la Biroul Notarului Public cu privire la Regimul Matrimonial ales
(doar în cazul alegerii de către cei doi soţi a regimului separaţiei de bunuri sau comunităţii convenţionale).
*Notă: actele se depuncu 10 zile calendaristice înainte de încheierea căsătoriei - CERTIFICATELE MEDICALE SE DEPUN ÎN TERMEN DE 3 ZILE DE LA ÎNCHEIEREA LOR LA MEDICUL DE FAMILIE
- LA OFICIEREA CĂSĂTORIEI SOŢI ŞI CEI 2 MARTORI (NAŞII) VOR PREZENTA OFIŢERULUI DE STARE CIVILĂ ACTELE DE IDENTITATE AFLATE ÎN TERMENUL DE VALABILITATE.
2. ACTELE NECESARE PENTRU CETĂŢEANUL STRĂIN
pentru cetăţenii UE sau SEE :
- DOCUMENTUL DE IDENTITATE ȘI/SAU PAŞAPORTUL
(Aflat în termen de valabilitate atât la data depunerii actelor cât şi la data oficierii căsătoriei)
( în original şi copie xerox ); pentru CRDS: pașaportul însoțit de CIP CRDS.
pentru cetăţenii din statele terţe/nonUE:
- PAŞAPORTUL –în care să fie aplicată viza de intrare pe teritoriul României (viza trebuie să fie valabilă atât la data depunerii declaraţiei de căsătorie, cât şi la data oficierii căsătoriei);
Atenţie! pentru încheierea căsătoriei nu sunt valabile documentul temporar de identitate cu menţiunea identitate declarată, documentul de tolerat sau decizia de returnare.
Atenție! La data depunerii actelor cât și la căsătorie cetățeanul străin trebuie să se afle în termenul legal de ședere pe teritoriul României. - CERTIFICATUL DE NAŞTERE APOSTILAT SAU SUPRALEGALIZAT ŞI TRADUCEREA ÎN LIMBA ROMÂNĂ LEGALIZATĂ A ACESTUIA(în original şi copie xerox)
- ADEVERINŢA DE CUTUMĂ/DOVADĂ ELIBERATĂ DE AMBASADA SAU CONSULATUL TĂRII RESPECTIVE DIN ROMÂNIA din care să rezulte eventualele modificări intervenite în statutul civil și că sunt îndeplinite condiţiile de fond cerute de Legea sa naţională pentru a se căsători în România-valabilă 3 luni de la eliberare;
- CERTIFICATUL MEDICAL PRENUPŢIAL (poate fi eliberat de medicul de familie al soţului/soţiei din România).
De știut:
*Apatrizii vor da declaraţie notarială cu privire la statutul lor civil în sensul că nu există
impedimente cu privire la încheierea căsătoriei + paşaportul + permisul de şedere temporară sau
permanent;
**Refugiaţii vor prezenta o dovadă eliberată de Direcţia de Azil Politic Bucureşti
***Pentru statele care nu au reprezentanţă diplomatică acreditată în România,vor prezenta
declaraţie pe proprie răspundere + – adev . de cutumă aliberat de statul respectiv;
****Cetăţenii care nu pot prezenta dovada naţională întrucât ambasada statului de cetăţenie nu
eliberează un astfel de document vor prezenta adeverinţa de cutumă eliberată de autorităţile
administrative din statul respectiv (adev.poate fi solicitată şi prin DEPABD-termen de valabilitate al
adev.-maxim 3 luni de la emitere);
*****Cetăţenii moldoveni prezintă (adev.de cutumă ) certificate de stare civilă eliberat de org.de
stare civilă din Rep.Moldova sau de misiunile diplomatice ale Rep.Moldova în România eliberată de
autorităţile moldovene(termen de valabilitate maxim 3 luni de la emitere);
******Cetăţenii moldoveni care au acte în limba română vor prezenta certificatul de naştere
eliberat de Direcţia Audienţă şi eliberarea documentelor din Rep.Moldova legalizat la notar.
DECLARAŢIE NOTARIALĂ – sunt de cetăţenie………………………….…….., naţionalitate……………………, |
ATENŢIE! Dacă cetățenul străin nu cunoaște limba română la depunerea actelor, precum și la oficierea căsătoriei este necesară prezența unui translator autorizat (cu ştampilă) (art.33 din Legea 119/1996 republicată) – se întocmeşte Proces Verbal şi fotocopie după autorizaţia interpretului.
După caz:
– SENTINŢA DE DIVORŢ RĂMASĂ DEFINITIVĂ APOSTILATĂ ŞI TRADUCEREA LEGALIZATĂ A ACESTEIA (în original şi copie xerox)
– CERTIFICATUL DE DECES ŞI DE CĂSĂTORIE APOSTILAT AL FOSTULUI SOŢ (în original şi copie xerox).
:: actualizez