INFORMAȚII PUBLICE
- Persoana desemnată pentru relația cu publicul și cu presa
- Buletin informativ
- Cum solicităm informațiile publice?
- Rapoarte de analiză asupra aplicării Legii 544/2001 și Legii 52/2013
- Declarații de avere și de interese
- Informații economice
- Lista documentelor produse/gestionate de primărie
- Actele necesare în relația cu primăria
- Formulare
Persoana desemnată pentru relațiile cu publicul și presa este:
XXXXXX Xxxxx
:: actualizez
PROGRAMUL PRIMĂRIEI
Toate departamentele
de luni până vineri: orele 08:00 – 16:00
PROGRAMUL DE AUDIENȚE
PRIMAR:
luni, marți și vineri orele 12:00 – 14:00
VICEPRIMAR:
miercuri, joi și vineri orele 12:00 – 14:00
SECRETARUL COMUNEI:
luni, marți, miercuri, joi și vineri orele 12:00 – 14:00
:: actualizez
BULETIN INFORMATIV
publicat în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
– OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
– Legea nr. 161/2003 – privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei cu modificările si completarile ulterioare;
– Legea nr. 544/ 2001 – privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările si completarile ulterioare;
Primar – PASCONI Tiberiu
Secretar General al UAT – XXXXXXXX Xxxxxxx
- PASCONI Tiberiu – primar comuna Totești
luni, marți și vineri orele 12:00 – 14:00 - XXXXXXX Xxxxxxxx – viceprimar comuna Totești
miercuri, joi și vineri orele 12:00 – 14:00 - XXXXXXX Xxxxxx – Secretarul General al Comunei
luni, marți, miercuri, joi și vineri orele 12:00 – 14:00
Activitatea primăriei este finanţată de la bugetul local şi din venituri proprii.
Primarul este ordonator principal de credite.
Bugetul şi bilanţul contabil şi alte date financiar-contabile sunt afişate pe site-ul www.totesti.ro la sectiunea Transparenta decizională – Documente și informații financiare.
În cazul în care reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative.
Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.
Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal.
Actele normative care reglementează liberul acces la informațiile de intetres public:
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatii de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, normele de aplicare (H.G. 123/2002)
- Legea privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public
- Pentru căutarea altor legi și acte normative din domeniu accesați portalul legislativ https://legislatie.just.ro/
SOLICITARE INFORMAȚII DE INTERES PUBLIC
Formularul de cerere de informatii cerere informatiide interes public
document print
document editabil
Cererile pentru informații de interes public pot fi transmise și în format electronic, la adresa de e-mail: primaria.totesti@totesti.ro
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:
- 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
- 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
- 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);
- 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.
În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.
Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.
- Model de reclamație administrativă 1 (raspuns negativ la cerere) reclamație administrativă
formular printabil
formular editabil - Model de reclamație administrativă 2 (nu s-a răspuns în termen legal la cerere)
formular printabil
formular editabil
În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat.
IMPORTANT! Atunci când înaintați o cerere sau orice formular adresat Primăriei, trebuie să atașați și DECLARAȚIA DE ACORD PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016
Descarcă de aici modelul de Declarație de acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal:
Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.
Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicității.
RAPORTUL ANUAL DE APLICARE A LEGII 544/2001
- Raportul de aplicare a Legii 544/2001 pentru anul 2022 (28 aprilie 2023)
- Raport anual de evaluare a implementării legii 544/2001 pentru anul 2018 (8 mai 2019)
- Raport anual de implementare a Legii 544/2001 (1 ianuarie 2019)
RAPORTUL ANUAL DE APLICARE A LEGII 52/2003
- Raport anual de evaluare a implementării legii 52/2013 pentru anul 2018 (8 mai 2019)
- Raport anual pentru implementarea Legii 52/2003 (1 ianuarie 2019)
Declarațiile de avere și de interese ale membrilor Consiliului Local
Declarațiile de avere și de interese ale Primarului și Viceprimarului
Declarațiile de avere și de interese ale funcționarilor publici